طراحي داخلي طراحي داخلي .

طراحي داخلي

طراحي داخلي رستوران

آشنايي با اصول دكوراسيون رستوران كوچك
همه ما به اين موضوع واقف هستيم كه در طراحي رستوران كوچك به دليل كم‌بودن فضا رعايت اصول دكوراسيون رستوران كوچك علاوه بر كيفيت غذا از اهميت بالايي برخوردار است؛ بنابراين زماني كه مي‌خواهيد به طراحي داخلي رستوران كوچك خود بپردازيد بايد به تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك توجه ويژه‌اي كنيد.

باتوجه‌به اين موضوع در ادامه به بررسي نكاتي كه در طراحي مدرن رستوران كوچك اهميت دارد، خواهيم پرداخت. در واقع اين نكات به شما كمك مي‌كند از فضاي كمي كه در اختيار داريد بهترين استفاده را داشته باشيد. براي آشنايي بيشتر با اين اصول تا انتهاي اين مقاله ازگروه معماري آرت ديزاين با مديريت حسام سليماني همراه ما باشيد.
مهم‌ترين ويژگي ‌ها و اصول دكوراسيون رستوران كوچك
همان‌طور كه مي‌دانيد در هر مكان كوچكي از خانه گرفته تا رستوران دكوراسيون بايد به نحوي چيدمان شود كه فضاي كوچك بزرگ و دلباز جلوه كند. مي‌توان گفت كه مهم‌ترين اصول دكوراسيون رستوران كوچك آن است كه طوري طراحي شود كه با وجود تمام المان‌هاي سنتي و تزييني به‌كاررفته در آن فضا نه كوچك و گرفته و نه شلوغ جلوه كند. در واقع با رعايت تكنيك ‌هاي طراحي داخلي رستوران كوچك بايد فضا را به‌گونه‌اي طراحي كرد كه علاوه بر دارابودن تمام ويژگي‌هاي يك مكان اصيل مشتريان بتوانند با حس آرامش و راحتي فراوان به اين مكان قدم بگذارند.

در واقع دكوراسيون رستوران سنتي كوچك بايد خيره‌كننده باشد و لوكس به نظر برسد. لازم به ذكر است كه مي‌توانيد از طريق اقداماتي به اين اهداف دست پيدا كنيد. همچنين با استفاده از المان‌ها و نمادهاي مربوط به معماري ايراني فضايي خاص و منحصربه‌فرد ايجاد مي‌گردد كه مشتريان را به سمت خود جلب مي‌كند. استفاده از اين نمادها و المان‌ها هم در بخش‌هاي بيروني ساختمان رستوران و هم درون آن به كار مي‌روند. به‌عنوان‌مثال وجود ايوان يا تراس مانند خانه‌ها و عمارت‌هاي قديمي و همچنين طاق‌هاي گنبدي‌شكل و تزيينات اين چنيني به بزرگ‌تر جلوه‌كردن فضا كمك مي‌كند.

تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك
با اينكه بخش بزرگي از طراحي دكوراسيون رستوران كوچك موضوعي سليقه‌اي محسوب مي‌شود؛ اما با پيشنهاداتي مي‌توانيد علاوه بر درنظرگرفتن سليقه خود به راه‌هايي براي بهترشدن چيدمان و جذب مشتري بيشتر كمك نماييد. ما در اين بخش مي‌خواهيم راه‌هايي را به شما معرفي كنيم كه با انجام آن‌ها به اصول دكوراسيون رستوران كوچك ايده‌آل دست پيدا كنيد و مكاني عالي از هر نظر ايجاد نماييد.

1. طراحي نقشه فضا و وسايل رستوران
قدم اول براي اجراي اصول دكوراسيون رستوران كوچك داشتن نقشه و طرح مناسب براي آن است. يكي از تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك اين است كه پيش از اينكه چيدمان مبل‌ها و ساير لوازم را انجام دهيد تقسيم‌بندي درستي را انجام دهيد. براي شروع كشيدن نقشه و طرح يك رستوران كوچك مي‌توانيد از قانون 40-60 استفاده نماييد. در واقع بر اساس اين قانون 40% از فضاي رستوران را به آشپزخانه اختصاص دهيد و 60% را براي چيدن ميزها در نظر بگيريد.

توجه داشته باشيد كه در تقسيم‌بندي به اين روش بخش ورودي و قسمت مربوط به سرويس بهداشتي رستوران را از كل فضا كم كنيد. درصورتي‌كه ميزها، صندلي‌ها و مبلمان موردنظرتان را انتخاب كرده‌ايد، ابعاد آن‌ها را اندازه‌گيري نماييد. سپس باتوجه‌به فضايي كه در اختيار داريد چيدمان آن‌ها را ترسيم كنيد. اين امر به شما كمك مي‌كند بتوانيد فضاي خود را مديريت و بهترين چيدمان را با رعايت اصول دكوراسيون رستوران كوچك انتخاب كنيد.
2. حفظ تم رستوران
يكي از اصول دكوراسيون رستوران كوچك اين است كه در طراحي داخلي رستوران تم رستوران را در نظر داشته باشيد. در واقع بايد توجه داشته باشيد كه رستوران شما چه سبكي دارد؟ چه غذايي سرو مي‌كنيد؟ مي‌خواهيد چه حسي به مهمانان خود انتقال دهيد؟ تم موردنظر شما چيست؟ اين‌ها سوالاتي هستند كه در انتخاب المان‌ها و تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك اهميت دارند؛ بنابراين لازم است در انتخاب تم رستوران اين نكات را مدنظر داشته باشيد.

بعد از انتخاب تم و در زمان طراحي سعي كنيد به تم موردنظر براي طراحي رستوران كوچك خود پايبند بمانيد؛ بنابراين در انتخاب وسايل نورپردازي و رنگ‌ها آن را فراموش نكنيد. به‌عنوان‌مثال اگر رستوراني داريد كه غذاي گياهي سرو مي‌كند يك فضاي مدرن كه با گياهان طراحي شده باشد، ايده مناسبي خواهد بود.

3. طراحي ورودي رستوران به بهترين شكل
همان‌طور كه مي‌دانيد تأثير اوليه يا first impression نكته غيرقابل‌انكار در ورود به هر فضايي است. اين امر حس خوشايندي در مشتريان ايجاد مي‌كند و لذت غذاخوردن در رستوران را افزايش مي‌دهد. شايد در اصول دكوراسيون رستوران كوچك اين بخش از كار به دليل كمبود فضا كمي مشكل باشد؛ اما استفاده از برخي ترفندها و تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك كمك خواهد كرد تا ورودي رستوران را به بهترين شكل طراحي نماييد.

توجه داشته باشيد كه در اين قسمت مي‌توانيد يك نيمكت يا مبل راحتي زيبا قرار دهيد. لوستر، عنصر و المان مناسبي است كه قسمت ورودي را جذاب‌تر مي‌كند. همچنين نور اين بخش را افرايش مي‌دهد كه خود به جذابيت آن كمك مي‌كند.  لوستر در دكوراسيون داخلي علاوه بر تامين نور، زيبايي فضا را چندين برابر مي‌كند. اگر مشتريان زيادي داريد و ممكن است مشتريان منتظر بمانند، در اين قسمت فضايي شبيه به بار ايجاد كنيد. صندلي‌هاي بلندي در اين قسمت قرار دهيد تا مشتريان بتوانند در آنجا منتظر رسيدن نوبت خود بمانند.

4. انتخاب دقيق تر رنگ ها هنگام طراحي از اصول دكوراسيون رستوران كوچك
يكي از ساده‌ترين و كم‌هزينه‌ترين قسمت‌ها در اجراي اصول دكوراسيون رستوران كوچك كار رنگ‌آميزي فضا است. البته لازم به ذكر است كه استفاده از كاغذديواري هم مي‌تواند گزينه جذابي باشد؛ چه از رنگ‌هاي تيره و چه از رنگ‌هاي ساده و روشن مدرن استفاده شود. در واقع استفاده صحيح از آن‌ها مي‌تواند به شكلي مؤثر به طراحي رستوران كمك كند. توجه داشته باشيد كه رنگ‌ها و كاغذ ديواري‌ در دكوراسيون داخلي مي‌توانند كمك كنند فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

اصولاً از رنگ‌هاي روشن براي بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا استفاده مي‌شود؛ مثلاً رنگ‌هاي سبز و آبي روشن انتخاب مناسبي براي بزرگ‌تر نشان‌دادن فضاهاي كوچك هستند. رنگ‌هاي تيره هم مي‌توانند اثر خوبي در طراحي داخلي رستوران كوچك داشته باشند؛ براي مثال تركيب‌كردن رنگ‌هاي گرم و تيره در فضا مي‌تواند فضا را گرم‌تر و حس صميميت بيشتري ايجاد نمايد. توجه به اين گونه تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك مي‌تواند براي رستوران‌هاي كوچك جذابيت زيادي ايجاد كند.
5. از سقف در طراحي رستوران بهره بگيريد
همان‌طور كه مي‌دانيد بسياري از اوقات سقف در طراحي فضا فراموش مي‌شود؛ درحالي‌كه مي‌تواند تفاوت بزرگي ايجاد كند. لازم به ذكر است كه مي‌توانيد انتخاب‌هاي مختلفي براي اين قسمت داشته باشيد. يكي از اصول دكوراسيون رستوران كوچك اين است كه مي‌توانيد رنگ آن را متناسب با نيازتان تغيير دهيد، از كاغذهاي سقفي متنوع استفاده كنيد يا سقف را با كاشي‌هاي سقفي بپوشانيد.

يكي از تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك اين است درصورتي‌كه مي‌خواهيد فضا گسترده‌تر به نظر برسد سعي كنيد سقف‌ها و حتي ديوارها را روشن‌تر كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از رنگ‌هاي روشن در كنار نورپردازي سقف استفاده نماييد. توجه كنيد درصورتي‌كه رنگ‌هاي تيره را براي سقف استفاده كنيد، ارتفاع آن كمتر به نظر مي‌رسد. البته از جنبه ديگر مي‌تواند فضاي صميمي‌تري ايجاد نمايد. توجه كنيد كه در انتخاب طرح، متريال و رنگ سقف، تناسب آن يا ساير قسمت‌ها مثل ديوارها و كف‌پوش‌ها را فراموش نكنيد.

6. اصول دكوراسيون رستوران كوچك؛ از آينه‌ها در طراحي داخلي رستوران كوچك غافل نشويد
يكي از مهم‌ترين تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك استفاده از آينه‌ها است. در واقع آينه‌ها با انعكاس نور بيشتر در محيط، فضا را بزرگ‌تر نشان مي‌دهند. با استفاده از آينه‌ها و چيدمان صحيح آن‌ها در فرايند اصول دكوراسيون رستوران كوچك خود مي‌توانيد به رستوران عمق بيشتري دهيد و در واقع فضا را بازتر نشان دهيد.

7. اصول دكوراسيون رستوران كوچك؛ نورپردازي
يكي ديگر از اصول دكوراسيون رستوران كوچك نورپردازي است. درصورتي‌كه فضاي رستوران نورگير است حتماً در طول روز اجازه دهيد كه نور طبيعي خورشيد وارد رستوران شود. اين كار هم فضا را دلباز مي‌كند و انرژي نور خورشيد حال و هوايي دلچسب به مشتريان مي‌بخشد. در زمان تاريك شدن هوا نيز با ايجاد نوري يكنواخت و كافي تمامي فضاي رستوران را روشن نماييد و در بخش‌هايي با استفاده از چراغ‌هاي ديواركوب، نورهاي متمركز بر روي ديوار ايجاد كنيد تا فضا زيباتر به نظر برسد.

نورپردازي، هميشه در طراحي دكوراسيون براي هر بخشي مخصوصاً طراحي دكوراسيون داخلي رستوران يك اصل لاينفك است. به جرأت مي‌توان گفت نورپردازي ضعيف هم سبب مي‌شود مشتري احساس راحتي نداشته باشد و هم اينكه سبب دفع مشتريان ديگر شما از طريق تبليغ سوء مي‌شود. معمولاً در تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك براي اينكه روشنايي بيشتري به فضا داده شود از رنگ و طرح‌هايي مانند آبي روشن، خاكستري، سبز و… استفاده مي‌كنند. در برخي موارد هم كه هنر و سليقه صاحب رستوران را مي‌توانيم به‌وضوح مشاهده نماييم.

نورپردازي داخلي رستوران تناسب با اسم انتخابي دارد. به‌عنوان‌مثال نورپردازي سبز با رستوراني تحت عنوان كاكتوس. از سوي ديگر از نظر روان‌شناس در رستوران‌هاي فست‌فودي از نورهاي پر انرژي جهت القاي سريع غذاخوردن در مشتريان استفاده شده و بالعكس در رستوران‌هاي شيك از نورپردازي ملايم استفاده مي‌كنند تا حين غذاخوردن، به صحبت نيز بپردازند.
8. پرهيز از شلوغي در طراحي مدرن رستوران كوچك
يكي از اصول دكوراسيون رستوران كوچك به خصوص به سبك مدرن اين است كه از شلوغي پرهيز شود. قطعاً نه شما و نه مشتريان تمايل به ديدن فضايي شلوغ نخواهند داشت كه در آن هم عبور و مرور به‌سختي صورت مي‌گيرد و هم اينكه مشتريان هنگام رفت‌وآمد با يكديگر برخورد دارند. همچنين چيدمان غلط موجب خواهد شد هنگام نشستن با صندلي پشتي خود موقع بلندشدن، نشستن و… برخورد داشته و احساس راحتي نداشته باشند.

لذا توجه به اين نكته‌ها و تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك بسيار حياتي است به حدي كه ممكن است تمام تلاش‌هاي قبلي شما را هدر دهد. سعي كنيد با در نظرگيري دقيق فضاي در دسترس خود اقدام به چيدمان صندلي و ميزها نماييد. درصورتي‌كه فضاي جلوي رستوران نيز متعلق به شما است مي‌توانيد هم براي زيبايي دكوراسيون داخلي رستوران خود و هم راحتي مشتريان و پرسنل تعدادي از آن‌ها را البته با چيدمان اصولي در بيرون قرار دهيد.

9. تركيب رنگ
تركيب رنگ را مي‌توان به‌عنوان مؤلفه و ديگر اصول دكوراسيون رستوران كوچك دانست كه اهميت بسيار بالايي در طراحي مدرن رستوران كوچك دارد. همان‌طور كه مي‌دانيد در اين محيط‌ها غالباً از رنگ‌هاي خنثي و مات استفاده مي‌شود. چنين رنگ‌هايي مي‌توانند آرامش بيشتري را به ساكنين دهند و آن‌ها را مدت‌زمان بيشتري در داخل رستوران‌ها نگه دارند. از سوي ديگر تركيب مناسب ميان اين رنگ‌ها مي‌تواند احساس خوشايندي به مشتريان داده و در نتيجه صرف غذا يا نوشيدني را براي آن‌ها لذت‌بخش‌تر نمايد. اين موضوع به نوبه خود تأثير بسيار زيادي در برگشت مشتري و وفاداري او دارد.

10. اصول دكوراسيون رستوران كوچك؛ المان‌ها و ابزارها
همان‌طور كه مي‌دانيد در داخل محيط يك رستوران مدرن، المان‌ها و بخش‌هاي مختلفي وجود دارد؛ به‌عنوان‌مثال بخش صرف غذا، بار، محيط سرو غذا، صندوق و… جزو بخش‌هاي رايجي هستند كه در يك رستوران به چشم مي‌خورند. اين بخش‌ها بايد با استفاده از نمادها و البته متريال‌هاي مدرن پوشش داده شوند. چوب‌هاي روسي، مجسمه‌هاي سمبليك، ميز و صندلي‌هاي خلاقانه، تابلوهاي انتزاعي و… همگي جزء مهم‌ترين المان‌هايي هستند كه بايد در دكوراسيون رستوران مدرن به چشم بخورند. گستردگي اين بخش سبب شده تا چينش و اصول دكوراسيون رستوران كوچك همچون طراحي داخلي ويلا امري زمان‌بر و تخصصي باشد.
جمع‌بندي

همان‌طور كه مي‌دانيد اين روزها اغلب رستوران‌دارها به‌خوبي اهميت يك سبك مناسب براي طراحي داخلي رستوران را درك كرده‌اند. در ميان اين سبك‌ها طراحي مدرن رستوران كوچك جزو محبوب‌ترين انتخاب‌هايي است كه افراد به سمت آن گرايش دارند. بااين‌حال بخش قابل‌توجهي از آن‌ها هيچ‌گونه اطلاعاتي دراين‌خصوص ندارند. ما در اين مقاله سعي كرده‌ايم تا مرور واضحي بر روي اصول دكوراسيون رستوران كوچك داشته باشيم تا باتوجه‌به تكنيك‌ هاي طراحي داخلي رستوران كوچك بتوانيد بهترين طراحي را براي فضاي كوچك خود داشته باشيد. براي كسب اطلاعات بيشتر و ديدن نمونه كارهاي ما مي‌توانيد به وب‌سايت ما مراجعه نماييد و با كارشناسان ما در گروه معماري آرت ديزاين همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۴:۲۵ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

طراحي داخلي طلافروشي

دكوراسيون داخلي طلافروشي يكي از موارد مهمي است كه اهميت ويژه‌اي دارد. به اين دليل كه طراحي داخلي طلافروشي بايد بتواند به‌درستي حس و حال و هواي منحصربه‌فردي را به مشتري منتقل كند. دكوراسيون داخلي طلافروشي به‌طوركلي بايد به نحوي باشد كه مشتري با ورود به آن احساس لوكس و خاص بودن را تجربه كند. همچنين طراحي داخلي طلافروشي بايد به نحوي باشد كه بتواند ارزش و اعتبار برند طلافروشي را بهتر و منحصربه‌فردتر به نمايش بگذارد. در ادامه اين مقاله از گروه معماري و دكوراسيون داخلي آرت ديزاين با مديريت حسام سليماني شما را با 15 مدل از خاص‌ترين دكوراسيون‌هاي داخلي طلافروشي آشنا مي‌كنيم.
۱. طراحي ويترين طلافروشي مدرن
انتخاب درست عناصر طراحي، رعايت سادگي و تمركز بر زيبايي جواهرات مي‌تواند ويتريني مدرن و جذاب در طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي خلق كند. براي طراحي ويترين طلافروشي مدرن بهتر است از رنگ‌هاي ملايم و زمينه‌اي مانند سفيد، كرم و خاكستري استفاده كنيد تا تمركز بيشتر مشتري بر روي طلا و جواهرت باشد. همچنين مي‌توانيد براي برجسته نشان‌دادن جواهرات از نورپردازي با لامپ‌هاي LED از سمت جلو و بالاي ويترين استفاده كنيد.

در دكوراسيون طلافروشي به سبك مدرن معمولاً از قفسه‌هاي شيشه‌اي يك‌پارچه و بدون چهارچوب استفاده مي‌شود تا زيبايي و سادگي بيشتر منجر به بهتر ديده‌شدن جزئيات جواهرات شود. در طراحي ويترين طلافروشي مدرن تأكيد بيشتر بر جواهرات و جزئيات آن‌ها است و تاحدامكان از تزيينات و دكوراسيون اضافه جلوگيري مي‌شود و به‌نوعي يك دكوراسيون داخلي ساده براي طلافروشي به سبك مدرن در نظر گرفته مي‌شود.
۲. طراحي ويترين طلافروشي مينيماليسم
در طراحي ويترين طلافروشي به سبك مينيماليسم، تمركز اصلي بر استفاده حداقلي از عناصر و جزئيات است. رنگ‌بندي بايد ساده و محدود به چندرنگ خنثي مانند سفيد، مشكي و خاكستري باشد. مبلمان بايد ساده، عاري از تزيينات و بيشتر شامل خطوط مستقيم باشند. نورپردازي نرم و ملايم است و لوازم اضافي مانند بنرهاي تبليغاتي به حداقل مي‌رسند.

جواهرات بافاصله كافي چيده مي‌شوند تا توجه به هركدام مجزا باشد. در طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي به‌جاي تراكم زياد، فضاي خالي بيشتر مورد تأكيد است. ويترين طلافروشي مينيمال با سادگي، تمركز بر جواهرات و حذف جزئيات زائد، فضايي شيك و مدرن را به مشتري القا مي‌كند.
۳. ويترين طلافروشي كلاسيك
در طراحي ويترين طلافروشي كلاسيك، از رنگ‌هاي غني و گرم استفاده مي‌شود تا حس و حالت طلايي و درخشان جواهرات را بهتر به مشتري القا كند. المان‌هاي تزييني مانند ستون‌ها، پرده‌هاي ابريشمي، گل و مجسمه نيز در اين نوع طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي بيشتر به كار گرفته مي‌شوند. براي طراحي داخلي طلافروشي از مبلمان‌هايي با جنس چوب و حكاكي و جزئيات ظريف بيشتر استفاده مي‌شود تا احساس لوكس بودن بهتر منتقل شود. براي درخشش بيشتر و بهتر ديده‌شدن در طراحي ويترين طلافروشي كلاسيك استفاده از نورپردازي گرم و ملايم توصيه مي‌شود. با استفاده از اين عناصر كلي سبك كلاسيك در طراحي داخلي فضايي خاص و منحصربه‌فرد خواهيد داشت كه تأثير بسياري در جلب‌توجه مشتري دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۲:۰۵ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

طراحي داخلي اداري

10 پيشنهاد انتخاب رنگ دكوراسيون اداري براي افزايش بهره‌وري در محيط كار
تحقيقات در مورد تاثير رنگ‌ها در طراحي داخلي اداري نشان داده است كه انتخاب رنگ دكوراسيون اداري مناسب نه‌تنها به زيبايي و روح بخشيدن به محيط كمك مي‌كند؛ بلكه بر ميزان بهره‌وري افراد نيز تاثيرگذار است. تحقيقات در اين زمينه ثابت كرده است كه همان‌گونه كه برخي رنگ‌ها احساس آرامش را در افراد به وجود مي‌آورند، در مقابل برخي از رنگ‌ها احساس نشاط و خلاقيت را در افراد تقويت مي‌كند.

حال كه به لزوم انتخاب تركيب رنگ دكوراسيون اداري پي برديد، لازم است اين نكته را نيز بدانيد كه انتخاب رنگ و انتخاب المان‌ها در محيط اداري براي‌آنكه بتوانند تاثيرگذاري مناسب را داشته و درعين‌حال زيبا نيز باشند، نياز به تخصص و تجربه دارند؛ بنابراين بهتر است اين كار را به افراد حرفه‌اي بسپاريد. در ادامه اين مقاله از  آرت ديزاين با مديريت حسام سليماني قصد داريم 10 مورد از بهترين رنگ‌ها براي دكوراسيون اداري با رنگ مناسب را به شما معرفي كنيم.


لزروم انتخاب رنگ دكوراسيون اداري
انتخاب رنگ مناسب براي دكوراسيون داخلي اداري متناسب با نوع فعاليت شما در محل كارمتفاوت است و بايد هوشمندانه انتخاب شود. براي توضيح بيشتر اين موضوع را با يك مثال ساده براي شما توضيح مي‌دهيم؛ انتخاب رنگ قرمز براي ديوارهاي يك كافه در مركز شهر كه مشتريان آن اغلب جوانان هستند مناسب به نظر مي‌رسد و اين در حالي است كه انتخاب همين رنگ براي يك قهوه‌خانه سنتي كه افراد با سن بالاتر و روحيات متفاوت‌تر آن را انتخاب مي‌كنند، چندان مناسب به نظر نمي‌رسد. در ادامه 10 رنگ پرطرفدار براي تركيب رنگ دكوراسيون اداري را بررسي مي‌كنيم.

1. ايجاد حس حرفه اي بودن با رنگ سفيد
متداول‌ترين رنگ براي انتخاب رنگ دكوراسيون اداري كه براي رنگ‌آميزي ديوارها و كف انتخاب مي‌شود رنگ سفيد است. در نگاه اول ممكن است با ديدن رنگ سفيد تصور كنيد كه خلاقيت و فكري براي انتخاب اين رنگ وجود نداشته و افراد به اولين پيشنهاد جواب مثبت داده‌اند. رنگ سفيد حس حرفه‌اي‌بودن و پاكيزگي را به فضاي دفتر شما مي‌دهد. به همين دليل انتخاب مناسبي براي اتاق‌هاي كاركنان، اتاق‌هاي جلسه و محل استراحت در يك ساختمان اداري استفاده كنيد.

2. انتخاب رنگ دكوراسيون اداري؛ خاكستري
اگر مي‌خواهيد فضاي دفتر شما احساسي از شكوه و هدفمندي را منعكس كند، خاكستري‌ رنگ شما است. مي‌توانيد براي انتخاب تركيب رنگ دكوراسيون اداري، طيف‌هاي مختلفي از رنگ خاكستري را براي ديوارهاي دفتر انتخاب كرده و با مبلمان چوبي و آباژورهاي مناسب جذابيت را به فضا اضافه كنيد.

3. آبي تيره؛ اصالت را به محل كار شما مي‌آورد
يكي از بهترين ايده‌هاي انتخاب رنگ دكوراسيون اداري، رنگ آبي تيره است. مي‌توانيد براي دستيابي به بهترين تركيب رنگ طراحي دكوراسيون اداري از طيف‌هاي مختلف رنگ آبي در كنار آبي تيره براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري استفاده كنيد. استفاده از اين رنگ فضايي شبيه به دفتر فروش به محل كار شما داده و براي بخش مركزي اداره مناسب است. مي‌توانيد ديوارهاي آبي تيره را با مبلمان سفيد و چوبي تركيب كنيد.


4. دكوراسيون اداري با رنگ مناسب قهوه‌اي
اگر مي‌خواهيد به فضاي اداري حس و حال گرم بدهيد، مي‌توانيد رنگ زيباي شكلاتي قهوه‌اي را براي ديوارها انتخاب كنيد. از ميان همه رنگ‌هاي پيشنهادي براي انتخاب رنگ دكوراسيون اداري، قهوه‌اي جذابيتي زميني و خانگي را براي هر فضا به ارمغان مي‌آورد. اين رنگ همان‌طور كه براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري مناسب است، براي دفترهاي خانگي هم مناسب است. براي داشتن يك دكوراسيون شيك اداري انتخاب كفپوش اداري مناسب اهميت زيادي دارد. هماهنگي المان‌ها و رنگ انتخابي در افزايش بهره‌وري محيط كار تاثيرگذار دارند.

5. ايجاد احساس در فضا با ارغواني
رنگ ارغواني مي‌تواند زيبايي و احساس را به يك فضاي كاري معمولي اضافه كند. رنگ‌ زيباي ارغواني، ايده رنگي عالي است كه مي‌تواند براي ايجاد يك فضاي جذاب و دلنشين به فضا اضافه شود. تركيب مبلمان هاي اداري با رنگ ارغواني يك دكور اداري و كاري شيك را رقم مي زند. فراموش نكنيد هر چقدر فضاي دكوراسيون اداري لوكس باشد كارمندان و كاركنان عملكرد بهتري خواهند داشت.

6. تركيب رنگ دكوراسيون اداري؛ تركيب قرمز و سفيد غوغا مي‌كند
يكي از رنگ‌هايي كه براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري كمتر مورداستفاده قرار مي‌گيرد، تركيب جذابي از قرمز و سفيد است. درحالي‌كه بسياري از مردم فكر مي‌كنند كه قرمز براي فضاهاي دفتري مناسب نيست؛ جالب است بدانيد كه اين رنگ خلاقيت را در ذهن افراد بالا مي‌برد. تركيب رنگ قرمز و سفيد در كنار مبلمان چوبي، بهترين تركيب رنگ دكوراسيون اداري است.

7. ايجاد فضاي آرامش بخش با رنگ سبز
اگر به دنبال رنگ‌هاي آرامش‌بخش و ملايم براي انتخاب رنگ دكوراسيون اداري هستيد، بايد سبز را در بالاي ليست خود قرار دهيد. در انتخاب رنگ سبز طيف متنوعي از رنگ‌ها وجود دارند كه مي‌توانيد سايه‌روشن جذاب با آن‌ها ايجاد كنيد. از سبز زمردي تا سبز پاستيلي، متناسب با سليقه‌تان يك‌رنگ تيره يا روشن را انتخاب كنيد. مي‌توانيد از اين رنگ براي تبديل دفتر خود به يك فضاي دوستدار محيط‌زيست استفاده كنيد. با حفظ هماهنگي با تم سبز، گياهان تزييني و مبلمان چوبي را به محيط اضافه كنيد تا حس روستيك به دفتر بدهيد.


8. سياه؛ پرطرف‌دارترين رنگ براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري
يكي از شيك‌ترين گزينه‌ها براي انتخاب رنگ دكوراسيون اداري، سياه است. مي‌توانيد از ديوارها گرفته تا مبلمان را به رنگ سياه انتخاب كنيد. با انتخاب رنگ سياه، مي‌توانيد به‌آساني بين براق و مات انتخاب‌هاي متنوعي داشته و محيط را جذاب كنيد. رنگ سياه براي محيط‌هاي شركتي انتخاب مناسبي بوده و حس جديت و حرفه‌اي بودن را به محيط مي‌آورد.

9. رنگ زرد
اگر مي‌خواهيد كمي متفاوت عمل كنيد و از رنگ‌هاي اصلي رنگ‌آميزي دفتري عبور كنيد، زرد گزينه مناسبي است. رنگ زرد توانايي اضافه‌كردن روشنايي و احساس شادي به هر فضاي دفتري را دارد. اين رنگ براي دفترهاي پر از حيات و انرژي مناسب است. به‌ويژه اگر ساختمان دفتري شما نور مناسبي ندارد، رنگ ديوار زرد مي‌تواند فضا را به طور موثر روشن كند.

10. رنگ صورتي در طراحي داخلي اداري
صورتي رنگ زيبايي براي ديوارهاي دفتر است. در انتخاب رنگ دكوراسيون اداري مي‌توانيد ‌از طيف رنگ صورتي مانند صورتي جيغ و صورتي پاستيلي كمك بگيريد. حتي مي‌توانيد براي ديوارها رنگ هلويي با طرح‌هاي صورتي انتخاب كنيد. رنگ كفپوش روشن و مبلمان شيك سياه را براي گرفتن بهترين نتيجه به محيط اضافه كنيد.

تركيب رنگ دكوراسيون اداري؛ مدل رنگين‌كمان را اجرا كنيد
انتخاب درست تركيب رنگ دكوراسيون ‌اداري مهم‌ترين كاري است كه لازم است انجام دهيد. انتخاب رنگ‌هاي مناسب در كنار المان‌هاي درست  شما را به گرفتن نتيجه مناسب نزديك مي‌كند. انتخاب تركيبي از رنگ‌هاي پاستيلي در كنار رنگ‌هاي تيره و يا جيغ مي‌تواند فضايي شيك و درعين‌حال حرفه‌اي را براي شما فراهم كند.

نامناسب‌ ترين گزينه‌ ها براي انتخاب رنگ دكوراسيون اداري
انتخاب رنگ دكوراسيون اداري بايد بادقت بالايي انجام شود تا بهترين نتيجه حاصل شود و بهتر است اين كار را به افراد متخصص در اين زمينه بسپاريد. لازم است خودتان نيز اطلاعاتي در اين مورد داشته باشيد؛ به‌طوركلي نامناسب‌ترين رنگ‌ها براي طراحي دكوراسيون اداري، رنگ‌هاي خيلي تيره مانند مشكي براي كل محيط و المان‌ها، انتخاب رنگ‌هاي جيغ و پررنگ در كل فضا و انتخاب رنگ‌هاي نئوني در بخش وسيعي از محيط است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۹:۵۹ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

طراحي داخلي مسكوني

مزاياي استفاده از چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني
استفاده از چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني داراي مزاياي بسياري است كه از جمله مهم‌ترين اين مزايا مي‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت، آتش و ديگر عوامل محيطي اشاره كرد. همچنين ظاهر زيبا، جذاب و شيك، طول عمر بالا و… از ديگر مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني است. زيبايي طراحي داخلي مسكوني با چوب ترموود جذابيت خاصي به فضاي داخلي منازل مي‌دهد و رنگ چوب ترموود زيبايي خانه را دوچندان مي‌كند. در ادامه مطلب از گروه معماري آرت ديزاين با مديريت حسام سليماني به بررسي تاثير چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني مي‌پردازيم.
چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني؛ آشنايي با چوب ترموود
چوب ترمو يا ترموود در طراحي داخلي مسكوني يكي از انواع مختلف چوب است كه اصولاً از چوب درخت كاج و در بعضي از موارد هم از چوب درخت ون يا زبان‌گنجشك توليد مي‌شود. چوب ترموود در طي فرايند توليد در معرض دما و حرارت بالايي قرار مي‌گيرد كه سبب مي‌شود شيره و صمغ موجود در چوب و رطوبت آن خشك شود و مقاومت چوب افزايش پيدا كند. به‌طوركلي مي‌توان گفت حرارت بالا موجب خشك‌سازي چوب ترموود مي‌شود.

فرايند توليد چوب ترموود باعث شده است كه يك متريال قابل استفاده در بازسازي ساختمان و طراحي داخلي و مواردي از اين قبيل باشد. چوب ترموود در دماي حدود 180 تا 220 درجه سانتي‌گراد حرارت مي‌بيند و به‌اين‌ترتيب صمغ موجود در آن و رطوبت اضافي چوب به‌صورت كامل از بين مي‌رود و در نهايت يك چوب بسيار مقاوم ايجاد مي‌شود. اين نوع چوب تفاوت‌هايي با چوب‌هاي معمولي دارد كه در ادامه به بيان آن‌ها مي‌پردازيم.

تفاوت چوب ترموود با چوب معمولي
چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني در مقايسه با چوب‌هاي معمولي داراي تفاوت‌هايي است كه به بعضي از مهم‌ترين آن‌ها در زير اشاره شده است.

داشتن مقاومت بسيار بالا در شرايط آب‌وهوايي و محيطي مختلف نسبت به چوب‌هاي معمولي
مقاومت بيش‌تر اين چوب در برابر فرسايش و پوسيدگي به علت ازبين‌رفتن رطوبت طبيعي آن
داشتن سازگاري بيش‌تر اين چوب با محيط‌زيست در مقايسه با چوب معمولي
به حداقل رسيدن انبساط و انقباض اين چوب به علت حذف رطوبت در مقايسه با چوب معمولي
مقاومت بالاي اين چوب در برابر خميده شدن يا تاب برداشتن در مقايسه با چوب معمولي
مقاومت بيشتر چوب ترموود در برابر حشرات و آفت‌ها به علت نداشتن صمغ
وزن كم‌تر اين نوع چوب نسبت به چوب معمولي به علت حذف صمغ و آب درون‌چوب
عدم جذب آب در اين نوع چوب و در نتيجه ترك‌نخوردن و پوسته‌نشدن آن

چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني؛ مزاياي چوب ترموود
چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني به‌عنوان يك جنس مقاوم و متنوع توانسته جاي خود را در صنعت دكوراسيون پيدا كند. مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني بسيار بوده و اين امر موجب شده به طور مداوم موردتوجه طراحان و مشتريان قرار گيرد. مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني به شرح زير است:

1. مقاومت بالا در برابر رطوبت و حشرات
فراوري حرارتي سبب بهبود خواص مقاومتي چوب ترموود شده است. اين نوع چوب ميزان جذب رطوبت كم‌تري دارد كه اين امر سبب شده در برابر تغييرات رطوبتي كه ممكن است در داخل فضاهاي داخلي رخ دهند، پايداري بيشتري داشته باشد. همچنين مقاومت بالا در برابر حشرات مثل سوسك‌ها و مورچه‌ها از ديگر امتيازات استفاده از چوب ترموود در دكوراسيون داخلي است.

2. مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني؛ پايداري بالاي رنگ
يكي ديگر از مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني پايداري رنگ بسيار بالاي آن است. فرايند حرارتي بالا سبب خروج رطوبت از اين نوع چوب شده و به دليل اين خشك‌شدن رنگ چوب پايدارتر مي‌شود. اين موضوع سبب مي‌شود تغييرات كمتري در طول زمان در اين نوع چوب رخ دهد. وجود اين ويژگي سبب مي‌شود چوب ترموود در برابر تأثيرات نور خورشيد و عوامل محيطي ديگر مقاومت بيشتري داشته باشد.

3. قابليت استفاده در مناطق و اقليم هاي متفاوت
چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني قابليت استفاده در مناطق و اقليم‌هاي متفاوت را دارد. در واقع مي‌توان گفت يكي از مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني اين است كه در برابر تغييرات دمايي و رطوبتي كه در اقليم‌هاي متفاوت رخ مي‌دهد داراي مقاومت بيشتري نسبت به چوب طبيعي است؛ فلذا مي‌توان با اطمينان اين نوع چوب را در مناطق گرمسيري و سردسيري استفاده نمود.


4. قابليت اجراي طرح ‌هاي خاص
زيبايي طراحي داخلي مسكوني با چوب ترموود به دليل اجراي طرح‌هاي خاص بر روي آن است. بسته به نوع سبك انتخابي و در نظر گرفتن المان‌ها، طرح‌هاي متفاوتي بر روي چوب ترموود ايجاد مي‌شود. اين نوع چوب را مي‌توان به‌راحتي در ساختارها و شكل‌هاي مختلف استفاده نمود و جذابيت و زيبايي فضاي داخلي را چندين برابر كرد.

كاربرد چوب ترموود در دكوراسيون داخلي
چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني داراي كاربردهاي بسيار گسترده است و از آن به‌عنوان يك ماده با ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد مي‌توان در انواع طرح‌ها و استايل‌هاي دكوراسيون استفاده نمود. چوب ترموود در اماكن مختلف از جمل طراحي داخلي مسكوني، رستوران‌ها، هتل‌ها و فضاهاي تجاري مورداستفاده قرار مي‌گيرد. در ادامه به برخي از كاربردهاي اين نوع چوب اشاره شده است.

1. به‌ عنوان كفپوش
اغلب مالكان در ميان انواع متريال‌هاي مورداستفاده جهت كفپوش فضاي داخلي متريال چوب را انتخاب مي‌كنند؛ زيرا چوب‌ها به ماندگاري بالا معروف هستند و در برابر مواد و عوامل مختلف از مقاومت نسبتاً خوبي برخوردار هستند. همچنين يكي ديگر از فاكتورهاي مهم در انتخاب اين متريال جذابيت ظاهري چوب است كه موجب شده اين متريال به‌عنوان يك سرمايه‌گذاري درازمدت براي كف‌پوش در نظر گرفته شود. چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني سبك‌ها و رنگ‌هاي متنوعي دارد كه تمام سليقه‌ها را پوشش مي‌دهد و قطعاً شما جهت انتخاب محصول محدود به چند انتخاب نخواهيد بود.

اين نوع كفپوش از مقاومت و همچنين از دوام بسيار بالايي برخوردار است و در طي سال‌ها استفاده ظاهر خود را حفظ مي‌نمايد. حتي درصورتي‌كه اين نوع چوب فرسوده شود براي تغيير ظاهر و ترميم آن فقط كافي است روي سطح آن لاك يا رنگ زده شود. همچنين توجه داشته باشيد كه اين نوع چوب از تبادل گرمايي كمي نسبت به ساير مصالح مشابه برخوردار است و سطح ليز و لغزنده‌اي ندارد. از چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني مي‌توان به‌عنوان يك جايگزين بسيار مناسب براي چوب طبيعي استفاده نمود. اين نوع چوب ويژگي‌هاي مقاومت در برابر سايش، ضد رطوبت، قابليت استفاده در مناطق با رطوبت بسيار بالا را داراست.


2. پنجره ها و درب ها
چوب ترموود در طراحي داخلي به‌عنوان يك ماده مقاوم در برابر تغييرات دما و رطوبت استفاده مي‌شود. يكي از مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني اين است كه به دليل مقاومت بالا در برابر انقباض و تغيير شكل نياز به نگهداري كمتر و عمر طولاني‌تر در مقابل چوب طبيعي را دارد.

3. پوشش ديوارها
چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني به‌عنوان يك جز دكوراتيو جهت ايجاد جلوه‌اي طبيعي و گرم در فضاهاي داخلي استفاده مي‌شود. با استفاده از پنل‌ها و سقف‌هاي چوب ترموود مي‌توان زيبايي و طراحي منحصربه‌فردي را در فضاهاي داخلي ايجاد نمود. باتوجه‌به ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين نوع چوب و همچنين تنوع كاربردهاي آن در دكوراسيون داخلي مي‌تواند به‌عنوان يك عنصر استثنايي در ايجاد جذابيت و زيبايي در فضاهاي داخلي مورداستفاده قرار ‌گيرد.

4. كاربرد چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني؛ سقف ترموود
انتخاب طرح سقف براي خانه و به‌طوركلي فضاهاي مسكوني، تجاري و اداري يك تصميم تأثيرگذار در زيبايي ساختمان است؛ زيرا سقف در نماي كلي ساختمان تأثير گذاشته و در زمان ورود به منزل در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب مي‌نمايد. توجه داشته باشيد كه لازم است طراحي سقف، ديوارهاي داخلي و درب و پنجره با هم هماهنگي داشته باشد.

يكي از كاربردهاي چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني اجراي آن در سقف منازل است. ساخت سقف از جنس چوب ترموود سبب القاي حس خوب و گرماي خاصي به محيط مي‌شود كه مي‌توان با استفاده از نورپردازي جلوه آن را زيباتر نمود. در ميان ترندهاي دكوراسيون داخلي چوب ترموود يكي از المان هاي كاربردي و مهم است.


جمع‌بندي
اين روزها كاربرد چوب ترموود در طراحي داخلي مسكوني و همچنين فضاي خارجي ساختمان بسيار گسترده شده است. مهم‌ترين علت آن نيز ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين نوع چوب و مزاياي چوب ترموود در دكوراسيون مسكوني است. مشتريان امروزي داراي سليقه خاص‌تري در انتخاب محصول هستند كه متريال سنتي و قديمي از عهده تأمين‌كردن آن بر نمي‌آيد. همچنين كارفرمايان و مجريان ساخت جهت فروش راحت‌تر و سريع‌تر ساختمان‌هاي خود لازم است اين مهم را در نظر گرفته و از متريال باكيفيت و جذاب در قسمت‌هاي مختلف ساختمان استفاده نمايند.

با تأمين‌كردن زيبايي طراحي داخلي مسكوني با چوب ترموود تمامي نيازهاي مشتريان برطرف مي‌شود و اين محصول جزء محصولات پركاربرد و پر طرف‌دار محسوب مي‌شود كه مي‌توان از آن در فضاي داخلي و بيروني ساختمان استفاده نمود. براي طراحي بهتر دكوراسيون داخلي منزل خود مي‌توانيد از تيم حرفه‌اي آرت ديزاين كمك بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۸:۰۱ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

طراحي داخلي كافي شاپ

15 مدل دكوراسيون داخلي كافي شاپ
دكوراسيون داخلي كافي شاپ نقش بسزايي در موفقيت و جذب مشتري‌ها دارد. طراحي داخلي كافي شاپ بايد به‌نوعي باشد كه بتواند فضايي آرام، زيبا و دوست‌داشتني را براي مشتريان فراهم كند تا بتوانند لحظات خوشي را در كنار دوستانشان بگذرانند. يك كافي شاپ خوب و منحصربه‌فرد بايد ويژگي‌هايي مانند فضاي آرام و صميمي، طراحي داخلي جذاب و هماهنگ با نوع كافه، رنگ‌بندي مناسب، انتخاب درست مبلمان راحت، تزيينات زيبا و خلاقانه و نورپردازي مطلوب داشته باشد.

در ادامه اين مطلب از گروه تخصصي معماري و دكوراسيون داخلي آرت ديزاين با مديريت حسام سليماني، به بررسي 15 مدل دكوراسيون داخلي كافي شاپ مي‌پردازيم. طراحي‌هاي ارائه شده با الهام از سبك‌هاي متفاوتي چون مدرن، كلاسيك، اسكانديناوي و… شكل‌گرفته‌اند و هر كدام ويژگي‌هاي بصري خاص خود را دارند كه در ادامه بيشتر آن‌ها را بررسي مي‌كنيم.


۱. فضاي داخلي كافي شاپ روستيك
طراحي داخلي كافي شاپ به سبك روستيك شامل استفاده از الوارهاي چوبي به‌عنوان عنصر اصلي دكور و پوشش ديوارها و سقف است. همچنين استفاده از وسايل و اثاثيه چوبي قديمي و ظاهراً فرسوده، باعث ايجاد فضايي گرم و صميمي مي‌شود. در اين سبك از طراحي، نورپردازي كم و گرم استفاده مي‌شود. استفاده از وسايل تزييني چوبي قديمي مانند چراغ‌ها و ساعت‌ها و همچنين بهره‌گيري از پارچه‌ها و مبلمان چرم طبيعي به رنگ‌هاي خاكي و زميني، فضا را طبيعي‌تر جلوه مي‌دهد. براي تزيين نيز مي‌توان از گل و گياهان طبيعي نيز استفاده كرد.


۲. فضاي داخلي كافي شاپ به سبك صنعتي
طراحي كافي شاپ به سبك صنعتي معمولاً شامل استفاده از مصالح و متريال‌هايي مانند فولاد، آجر، بتن و شيشه است. در اين سبك سقف‌هاي بلند، نورپردازي قوي با لامپ‌هاي صنعتي، استفاده از رنگ‌هاي مات و خاكستري و همچنين مبلمان ساده و بدون تزئينات اضافي كه معمولاً فلزي هستند، به كار مي‌رود. به‌طوركلي فضايي سرد، مدرن و مينيمال در طراحي دكوراسيون داخلي كافي شاپ به سبك صنعتي خلق مي‌شود.


۳. فضاي داخلي كافي شاپ مدرن
استفاده از سبك مدرن يكي از بهترين سبك ها در دكوراسيون كافي شاپ محسوب مي‌شود. در طراحي دكوراسيون داخلي كافي شاپ به سبك مدرن، از خطوط ساده، صاف و بدون تزيينات اضافي استفاده مي‌شود. رنگ‌بندي به‌سادگي و با رنگ‌هاي اوليه انجام مي‌شود. مبلمان به سبك مينيمال و ساده انتخاب مي‌شوند. نورپردازي به‌گونه‌اي طراحي مي‌شود كه فضا را روشن و باز نشان دهد. از تزيينات اضافي خودداري شده و سادگي بر كل فضا حاكم است. به‌طوركلي در اين نوع سبك طراحي داخلي كافي شاپ فضايي مدرن، مينيمال و شيك ايجاد مي‌شود.


۴. فضاي داخلي كافي شاپ مينيماليستي
در طراحي دكوراسيون كافي شاپ به سبك مينيماليستي، تلاش مي‌شود تا از عناصر و اجزاي غيرضروري در فضا كمتر استفاده شود. در اين سبك ساده رنگ‌بندي محدود و معمولاً شامل يك يا دورنگ خنثي مي‌شود. مبلمان ساده و بدون تزيينات اضافي انتخاب مي‌شوند. نورپردازي به‌گونه‌اي انجام مي‌شود كه فضا را متمركز و آرام نشان دهد. هيچ‌گونه تزيين يا دكوراسيون اضافي به كار نمي‌رود و تنها اجزاي ضروري مانند ميز و صندلي‌ها حضور دارند. در مجموع فضايي ساده، متمركز و بدون حواشي اضافي در سبك مينيمال براي طراحي دكوراسيون داخلي كافي شاپ خواهيد داشت.


۵. طراحي فضاي داخلي كافي شاپ ميدسنتري
طراحي دكوراسيون داخلي كافي شاپ به سبك ميدسنتري اغلب شامل استفاده از رنگ‌بندي آرام و طبيعي مانند كرم، بژ، خاكستري و سبز روشن است. مبلمان چوبي نرم و راحت در اين سبك بيشتر استفاده مي‌شود و از متريال‌هاي طبيعي مانند چوب، حصير و پارچه براي خلق فضايي خاص و متفاوت استفاده مي‌شود. تزئيناتي نظير گل و گياهان طبيعي و عناصر آبي و آبشارهاي كوچك، فضا را طبيعي‌تر جلوه مي‌دهند. نورپردازي نرم و ملايم، فضايي آرامش‌بخش براي كافي شاپ ايجاد مي‌كند. باتوجه‌به اين ويژگي‌ها طراحي داخلي به سبك ميدسنتري، فضايي گرم، صميمي و طبيعي شبيه دهكده‌هاي قديمي را القا مي‌كند.


۶. دكوراسيون داخلي كافي شاپ الهام گرفته از طبيعت
در اين سبك از طراحي داخلي كافي شاپ، تلاش مي‌شود تا حس طبيعت به فضاي داخلي بيشتر منتقل شود. رنگ‌بندي در اين سبك دكوراسيون داخلي كافي شاپ الهام گرفته از رنگ‌هاي طبيعي مانند سبز، آبي، قهوه‌اي و بژ است. از مصالح طبيعي نظير چوب، سنگ و… به‌صورت طبيعي و باحالت اصلي استفاده بيشتري مي‌شود. گياهان زنده و عناصر آبي مانند آب‌نما و آكواريوم، براي تزئين در اين سبك به كار مي‌روند. همچنين براي دكوراسيون داخلي كافي شاپ از پنجره‌هاي بزرگ‌تر براي ديد به فضاي بيرون و برقراري رابطه مستقيم و بهتر با طبيعت استفاده مي‌شود.


۷. فضاي داخلي كافي شاپ وينتج
از ويژگي‌هاي سبك وينتج براي دكوراسيون داخلي كافي شاپ، مي‌توان به استفاده از وسايل و اثاثيه قديمي با ظاهر كهنه اشاره كرد. مبلمان چوبي سنگين و كلاسيك از انتخاب‌هاي اصلي براي تكميل اين سبك هستند. تزييناتي مانند ساعت‌هاي قديمي، چراغ‌ها و آينه‌هاي دست‌ساز در سبك وينتج بيشتر ديده مي‌شود. پرده‌هاي كتاني و روميزي‌هاي گل‌دار نيز از عناصر اصلي سبك وينتج براي دكوراسيون داخلي كافي شاپ محسوب مي‌شوند. رنگ‌بندي به سمت رنگ‌هاي گرم و كهنه مانند قرمز، نارنجي، آبي و سبز مي‌رود. به‌طوركلي طراحي دكوراسيون داخلي كافي شاپ با اين سبك، فضايي نوستالژيك، گرم و خاص مانند خانه‌هاي قديمي ايجاد مي‌كند.


۸.  دكوراسيون داخلي كافي شاپ لوكس
طراحي داخلي كافي شاپ لوكس شامل استفاده از مبلمان باكيفيت و گران‌قيمت مانند مبلمان چرم، تزئينات ظريف و زيبا نظير شمعدان‌هاي بلور و چلچراغ، پارچه‌هايي مثل مخمل و ابريشم براي روكش مبلمان، كف‌پوش‌هاي ظريف و لوكس مي‌شود. رنگ‌بندي در دكوراسيون داخلي كافي شاپ لوكس اغلب در طيف رنگ‌هاي جذاب و شاد است كه با استفاده از نورپردازي غيرمستقيم و نرم با چراغ‌هاي آويز و چلچراغ تكميل مي‌شود. همچنين سقف و ديوارهاي تزيين شده با گچ‌بري‌هاي ظريف از ديگر ويژگي‌هاي كافي‌شاپ‌هاي لوكس است تا فضايي شيك، مجلل و آرام را به نمايش بگذارند و اين آرامش و احساس باشكوه بودن را به افراد نيز منتقل كند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۵:۵۸ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

طراحي داخلي مطب

طراحي دكوراسيون داخلي مطب؛ 5 سبك برتر در طراحي دكوراسيون داخلي مطب
يكي از فاكتورهاي مهمِ معرف كيفيت كار پزشكان و تعيين‌كننده تعداد مراجعين در مطب، طراحي دكوراسيون داخلي مطب است. طراحي داخلي مطب به جزئيات و ظاهر كلي محيط كار و درمان مي‌پردازد. سبك طراحي داخلي مطب مي‌تواند بر اساس سليقه افراد انتخاب و توسط گروه‌هاي معتبر معماري در مطب اجرا شوند. باتوجه‌به تنوع در سبك‌ها و المان‌هاي مناسب در طراحي مطب مي‌توان محيطي جذاب و همراه با آرامش را براي مراجعين فراهم كرد. در هر يك از سبك‌هاي طراحي داخلي با استفاده از الگوها، رنگ‌ها، ابزارها و مواد منحصربه‌فرد مي‌توان يك محيط كاري حرفه‌اي و آرام‌بخش را به ارمغان آورد. در ادامه مطلب از گروه معماري آرت ديزاين با مديريت حسام سليماني، به بررسي 5 سبك برتر در طراحي داخلي مطب مي‌پردازيم.
5 سبك برتر در طراحي دكوراسيون داخلي مطب
نكته مهمي كه در طراحي دكوراسيون داخلي مطب و انتخاب سبك طراحي داخلي مطب به آن بايد توجه كنيد، كاهش ميزان استرس و نگراني بيماران و مراجعين و انتقال حس آرامش به آن‌ها است. هر چقدر فضاي داخلي مطب، دكوراسيون جذاب و زيبايي داشته باشد، باعث مي‌شود كه ذهنيت خوبي براي افراد و مراجعين ايجاد شود. در ادامه شما را با بهترين سبك‌ها در طراحي داخلي مطب آشنا مي‌كنيم.

1. سبك مدرن در طراحي داخلي مطب
در ميان انواع سبك‌هاي موجود، يكي از سبك‌هاي برتر در طراحي دكوراسيون داخلي مطب، سبك مدرن است. استفاده از فضاهاي باز، مصالح مدرن، خطوط ساده و رنگ‌هاي ساده از ويژگي‌هاي سبك جذاب و دوست‌داشتني مدرن است. در طراحي داخلي مطب به سبك مدرن از مصالح مدرن مانند فلز، سطوح صاف و شيشه استفاده و نورپردازي به صوت اصولي و با روشنايي بالا انجام مي‌شود. در طراحي داخلي مطب به سبك مدرن مي‌توان از مبلمان مدرن، ميز و صندلي اداري، ميز كار مدرن، پوستر و تابلوهاي نقاشي مدرن استفاده كرد. مبلمان مدرن با فرم‌هاي ساده، جذابيت فضاي داخلي مطب را چندين برابر مي‌كند.

مي‌توانيد از مبلمان چرم يا مبلمان‌هاي پارچه‌اي باكيفيت براي ايجاد جلوه شيك و زيبا استفاده كنيد. براي داشتن روشنايي و نورپردازي مدرن در سبك طراحي داخلي مطب مي‌توانيد از چراغ‌هاي LED  با طراحي مدرن و استفاده از روشنايي طبيعي جهت ايجاد جلوه‌اي متفاوت در فضاي داخلي مطب استفاده كنيد. استفاده از صندلي‌هاي اداري با قابليت پشتيباني مناسب و تنظيم ارتفاع جهت راحتي بيماران هنگام انتظار، مطب را به يك محيط حرفه‌اي تبديل مي‌كند. استفاده از نقاشي‌هاي هنري با طرح‌هاي مدرن، پوستر و تابلوها جهت نصب بر ديوار زيبايي فضاي داخلي مطب را چندين برابر مي‌كند. به‌كاربردن كاشي‌هاي سه‌بعدي، الگوهاي هندسي بر ديوارهاي جلوه‌اي شيك و مدرن در طراحي دكوراسيون داخلي مطب ايجاد مي‌كند. انتخاب ميز كار جمع‌وجور با رنگ‌هاي ساده گزينه مناسبي براي فضاي مدرن مطب است.

در طراحي داخلي مطب با سبك مدرن، توجه به ترتيب، حفظ سادگي و تميزي، استفاده از رنگ‌هاي متناسب و طراحي‌هاي هندسي و ساده بسيار مهم است. اكسسوري‌ها و تجهيزاتي كه با اين اصول هماهنگ باشند، مي‌توانند به فضاي مطب جلوه مدرن و زيبايي ببخشند و براي بيماران و كاركنان يك تجربه مثبت را فراهم كنند.


2. سبك طراحي داخلي مطب؛ سبك نئوكلاسيك
در ميان 5 سبك برتر در طراحي دكوراسيون داخلي مطب سبك نئوكلاسيك را داريم. اين سبك كه شامل جزئيات مجلل و زيبا است، بر پايه سبك كلاسيك قديمي طراحي شده است. استفاده از سبك نئوكلاسيك در دكوراسيون داخلي مطب كه يكي از سبك‌هاي محبوب است داراي ويژگي‌هاي زير است:

استفاده از مبلمان با فرم‌هاي خاص و زيبا
استفاده از طرح‌ها و الگوهاي پيچيده در كاغذديواري و كفپوش ها
بهره‌مندي از سقف‌هاي بلند با طرح‌هاي تزئيني
استفاده از چراغ‌هاي كريستالي جهت نورپردازي متناسب با فضاي داخلي مطب
استفاده از متريال‌هايي مانند سنگ مرمر، چوب با كيفيت عالي و پارچه‌هاي لوكس
اكسسوري‌هاي مناسب سبك نئوكلاسيك:

براي ايجاد طراحي داخلي نئوكلاسيك مطب، مي‌توانيد از اكسسوري‌هاي زير استفاده كنيد:

ميز و صندلي‌هاي چوبي با طرح‌هاي مجلل و شيك
فرش‌هاي بافته شده و پرفراژه با الگوهاي پيچيده
پرده‌ها و دكوراسيون‌هاي پارچه‌اي با الگوها و طرح‌هاي پيچيده و خيالي
لوسترها و چراغ‌هاي طرح‌دار با كيفيت بالا
قاب‌ها و آينه‌هاي بزرگ با چهارچوب‌هاي زيبا و منحصربه‌فرد
در طراحي دكوراسيون داخلي مطب و انتخاب سبك نئوكلاسيك در سبك طراحي داخلي مطب، به‌راحتي مي‌توان فضاي دلنشين به‌دوراز استرس و همراه با آرامش براي بيماران و مراجعين رقم زد؛ به‌عنوان‌مثال، در يك طراحي داخلي مطب با سبك نئوكلاسيك، مي‌توان از ميز و صندلي‌هاي چوبي با پارچه‌هاي بافته شده و الگوهاي پيچيده استفاده كرد. استفاده از پرده‌ها و دكوراسيون‌هاي پارچه‌اي با الگوها و طرح‌هاي پيچيده مي‌تواند جلوه‌اي مجلل به محيط كاري ببخشد. از لوسترها و چراغ‌هاي طرح‌دار با كيفيت بالا نيز مي‌توان در نورپردازي استفاده كرد تا فضاي زيبا و دلنشيني را در مطب ايجاد كند. براي آشنايي بيشتر با سبك نئوكلاسيك مي‌توانيد مقاله طراحي داخلي نئوكلاسيك را مطالعه كنيد.


3. طراحي دكوراسيون داخلي مطب؛ سبك اروپايي
يكي از سبك‌هاي بااصالت كه فضايي شيك با ظرافت‌هاي خاص در فضاي داخلي مطب ايجاد مي‌كند، سبك اروپايي است. در سبك اروپايي از رنگ‌هاي قرمز، سبز تيره، طلايي و آبي تيره استفاده مي‌شود. مبلمان‌ها از پارچه‌هاي بافته شده و چرم تهيه شدند و فرم‌هاي خاصي دارند. استفاده از چوب، الگوها و طرح‌هاي تزئيني همراه با جزئيات زياد و كاشي‌هاي تزئيني همراه با طرح‌ها هنري از ويژگي‌هاي سبك اروپايي هستند. براي به‌كاربردن سبك اروپايي در طراحي دكوراسيون داخلي مطب مي‌توانيد از اكسسوري‌هاي زير استفاده كنيد:

لوسترها و چراغ‌هاي كلاسيك با طرح‌هاي مجلل و شيك
ميز و صندلي‌هاي چوبي با پارچه‌هاي بافته شده و الگوهاي شيك
تابلوها و پوسترهاي هنري با تصاوير تاريخي و هنري
فرش با الگوها و طرح‌هاي هنري و تزئيني
كاورها و پرده‌هاي پارچه‌اي با طرح‌هاي كلاسيك و جزئيات فريبنده
در سبك اروپايي براي طراحي داخلي مطب، مي‌توان از مبلمان با فرم‌هاي منحصربه‌فرد و پارچه‌هاي بافته شده استفاده كرد. استفاده از طرح‌ها و الگوهاي معماري و تزئيني با جزئيات زياد نيز به محيط كاري اصالت مي‌بخشد. استفاده از لوسترها و چراغ‌هاي كلاسيك با طرح‌هاي مجلل نيز مي‌تواند نورپردازي متناسب با اين سبك را فراهم كند.

4. سبك مينيمال در طراحي داخلي مطب
از ميان انواع سبك‌هاي مناسب براي طراحي داخلي ساختمان‌هاي مسكوني، تجاري و اداري سبك مينيمال طرف‌داران زيادي دارد. سبك طراحي داخلي مطب به شكل مينيمال يك فضاي داخلي دلنشين و زيبايي را رقم مي‌زند. تمركز سبك مينيمال در طراحي دكوراسيون داخلي مطب بر جزئيات كم و محيطي ساده است. استفاده بهينه از فضا، رنگ‌هاي خنثي و خطوط ساده زيبايي فضاي داخلي مطب را چندين برابر مي‌كند. تجهيزات و اكسسوري‌هاي مناسب سبك مينيمال جهت استفاده در مطب عبارت‌اند از:

مبلمان ساده: مبلمان با فرم‌ها و خطوط ساده، بدون جزئيات پيچيده و رنگ‌هاي خنثي مي‌تواند جلوه‌اي شيك و زيبا به فضاي مطب بدهد.
رنگ‌هاي خنثي: رنگ‌هاي خنثي مانند سفيد، خاكستري، مشكي، سفيد و كرم در دكوراسيون مطب با سبك مينيمال، جلوه‌اي زيبا و آرامش‌بخش به محيط مي‌بخشد. رنگ‌هاي خنثي در اين سبك طراحي، سادگي و زيبايي را در فضاي داخلي مطب القا مي‌كند.
نورپردازي مناسب: استفاده از نورپردازي مناسب در طراحي داخلي مطب با سبك مينيمال بسيار مهم است. انتخاب چراغ‌هاي ديفيوز و نرم با روشنايي مناسب مي‌تواند به فضا جلوه‌اي آرامش‌بخش ببخشد.
ديوارها با جزئيات ساده: استفاده از ديوارها با رنگ يكنواخت و بدون الگوهاي پيچيده در سبك مينيمال، به فضا، جلوه‌اي ساده و زيبا مي‌بخشد. مي‌توان از رنگ‌هاي خنثي مانند سفيد، خاكستري يا بژ براي ديوارها استفاده كرد. جلوه مينيمال و ساده را مي‌توان با استفاده از تزئينات حداقلي در ديوارها بهبود بخشيد؛ به‌عنوان‌مثال، مي‌توان از پوسترهاي با طراحي ساده و منظم، نقاشي‌هاي انتزاعي يا كاشي‌هاي ساده و منظم بر روي ديوارها استفاده كرد.
ميز كار و صندلي‌هاي ساده: استفاده از ميز كار و صندلي با طراحي ساده و فرم‌هاي هندسي مينيمال مي‌تواند به فضاي مطب جلوه سادگي بيشتري بدهد. صندلي‌ها با پشتيباني مناسب و ميز كار با سطح صاف‌وساده مي‌توانند فضاي شيكي را رقم بزنند.

5. سبك طراحي داخلي مطب؛ سبك كلاسيك
سبك كلاسيك به معناي استفاده از جزئيات زيبا و مجلل است. در اين سبك، از الگوهاي پيچيده، ستون‌ها، تزئينات و سقف‌هاي بلند استفاده مي‌شود. انتخاب رنگ‌هاي غني و استفاده از موادي مانند چوب و پارچه‌هاي بافته شده نيز ويژگي‌هاي اصلي اين سبك هستند. استفاده از لوسترهاي متعدد، ميزان جذابيت و زيبايي فضاي داخلي مطب را بيشتر مي‌كند. استفاده از چوب در طراحي دكوراسيون داخلي مطب به سبك كلاسيك، به فضا شكوهي خاصي مي‌دهد. المان‌هاي مناسب در طراحي مطب به سبك كلاسيك زياد هستند و مي‌توانيد از عناصر دكوراتيو و طرح‌هاي تزئيني بزرگ براي زيبايي بيشتر در سبك كلاسيك استفاده كنيد. انتخاب سبك طراحي داخلي مطب تأثير زيادي در ايجاد يك فضاي گرم و آرام‌بخش دارد.

جمع‌بندي

در طراحي دكوراسيون داخلي مطب و انتخاب سبك در طراحي داخلي مطب بايد به محدوديت‌هاي مطب و نيازها توجه داشته باشيد. در طراحي داخلي مطب و استفاده از المان‌هاي مناسب در طراحي مطب مي‌توانيد سبك‌ها را به‌صورت تركيبي استفاده كنيد. براي داشتن يك فضاي داخلي دلنشين و زيبا به‌دوراز استرس و همراه با القاي حس آرامش در مطب، مي‌توانيد از طراحان داخلي حرفه‌اي كمك بگيريد. گروه معماري حسام سليماني طراح داخلي و مجري دكوراسيون فضاهاي اداري، مسكوني و تجاري با سال‌ها تجربه، دانش و مهارت مي‌تواند به شما در طراحي داخلي مطب و ديگر فضاهاي داخلي كمك كند. با مراجعه به وب‌سايت حسام سليماني مي‌توانيد از نمونه كارها ديدن كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۳:۴۵ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

طراحي داخلي صرافي

15 مدل طراحي دكوراسيون داخلي صرافي
دكوراسيون داخلي يكي از مهم‌ترين جنبه‌هاي طراحي يك صرافي است. طراحي دكوراسيون داخلي صرافي بايد بتواند اعتماد و اطمينان مشتريان را جلب كند و حس حرفه‌اي بودن و ثبات مالي را به آن‌ها منتقل كند. رنگ‌ها، مبلمان، نورپردازي، بافت‌ها و جزئيات طراحي داخلي صرافي همگي بايد به‌گونه‌اي انتخاب شوند كه منعكس‌كننده شأن و منزلت صرافي باشد.

استفاده از مواد باكيفيت و مرغوب، پرهيز از شلوغي بي‌مورد و تأكيد بر سادگي و شيكي در طراحي مي‌تواند به ايجاد فضايي آرامش‌بخش و الهام‌بخش كمك كند. با استفاده از سبك هاي جذاب در دكوراسيون صرافي مي‌توانيد تا حد بسياري اين امر را محقق كنيد. در ادامه به بررسي 15 مدل طراحي دكوراسيون داخلي صرافي مي‌پردازيم.


۱. طراحي دكوراسيون داخلي صرافي مدرن
دكوراسيون داخلي مدرن براي صرافي مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. اين سبك با تمركز بر سادگي، خطوط صاف‌وساده و استفاده از فضاي باز، حسي از شفافيت را به مشتري منتقل مي‌كند. در سبك مدرن در دكوراسيون داخلي صرافي، استفاده از رنگ‌هاي ملايم و خنثي مانند سفيد، خاكستري و بژ گزينه بسيار مناسبي است. مبلمان در اين سبك طراحي داخلي با خطوط ساده و بدون تزئينات اضافي انتخاب مي‌شوند.

 همچنين كف‌پوش‌هايي مانند سنگ، سراميك يا پاركت چوبي با بافت و طرح ساده، كمك زيادي به حفظ فضاي تميز و مدرن مي‌كنند. در طراحي دكوراسيون داخلي صرافي ديوارها عمدتاً سفيد يا به رنگ‌هاي ملايم نگه داشته مي‌شوند. به‌كارگيري جزئيات و تزيينات اضافي به حداقل مي‌رسد تا فضاي داخلي صرافي بيشتر از اين شلوغ نشود.


۲. طراحي داخلي صرافي به سبك كلاسيك
طراحي دكوراسيون داخلي صرافي به سبك كلاسيك مي‌تواند فضايي باشكوه و الهام‌بخش براي فضاي داخلي صرافي شما ايجاد كند. اين سبك با الهام از معماري و هنر اروپاي قرن 17 تا 19 ميلادي، از عناصري مانند ستون‌هاي بلند، قوس‌ها، طاقچه‌ها، نقش‌هاي گچ‌بري زيبا و كف‌پوش‌هاي مرمر استفاده مي‌كند. رنگ‌بندي در اين سبك معمولاً شامل تركيب رنگ‌هاي خنثي مانند بژ، عنابي، طوسي و سفيد است كه حس آرامش‌بخشي بسياري دارند. به‌طوركلي دكوراسيون كلاسيك باشكوه خود مي‌تواند براي صرافي فضايي مناسب و حرفه‌اي را فراهم كند.


۳. طراحي دكوراسيون داخلي صرافي لوكس
طراحي داخلي صرافي لوكس فضايي جذاب، مجلل و الهام‌بخش را براي جذب بيشتر مشتري ايجاد مي‌كند.در اين سبك با بهره‌گيري از مواد و متريال‌هاي باكيفيت بالا مانند چوب‌هاي گران‌قيمت، سنگ مرمر، فرش‌هاي دستباف ظريف و پارچه‌هاي ابريشمي، فضايي لوكس و مجلل ايجاد مي‌شود.رنگ‌آميزي با تلفيق رنگ‌هاي گرم و صورتي‌هاي ملايم، حس آرامش و راحتي را به مشتري القا مي‌كند. مبلمان در طراحي دكوراسيون داخلي صرافي بايد لوكس و باكيفيت بسيار بالا باشد.


۴. طراحي فضاي داخلي صرافي شيك
طراحي فضاي داخلي شيك و حرفه‌اي براي صرافي مي‌تواند باتوجه‌به چند نكته كليدي انجام شود. استفاده از مبلمان مدرن با خطوط ظريف و تميز در كنار كف‌پوش‌هايي باكيفيت بالا مانند سنگ و پاركت، مي‌تواند به‌ظاهر شيك فضا كمك كند. همچنين رنگ‌بندي ساده با تسلط يك يا دورنگ خنثي و نورپردازي غيرمستقيم و مناسب، از ديگر عواملي هستند كه مي‌توانند فضايي شيك، مرتب و حرفه‌اي را براي صرافي فراهم كنند.


۵. دكوراسيون داخلي صرافي به سبك صنعتي
طراحي دكوراسيون داخلي صرافي به سبك صنعتي مي‌تواند انتخاب جذاب و متفاوتي باشد. اين سبك با الهام از فضاهاي كارخانه‌اي، فضايي خاص و متفاوت ايجاد مي‌كند. ديوارهاي آجري با بافت زبر، لوله‌ها و تأسيسات صنعتي كه در معرض ديد هستند، استفاده از فلزات مانند فولاد ضدزنگ، و كف‌پوش‌هاي بتني، از ويژگي‌هاي اين سبك محسوب مي‌شوند. روشنايي فضا اغلب با لامپ‌هاي صنعتي و مهتابي ايجاد مي‌شود. مبلمان نيز ساده و بدون تزيين است. اين سبك با وجود ظاهر خشن و صنعتي، مي‌تواند فضايي خلاقانه و جذاب براي صرافي ايجاد كند و حس تازگي و خاص بودن را به مشتري منتقل كند.


۶. طراحي داخلي صرافي به سبك مينيمال
طراحي داخلي صرافي به سبك مينيمال مي‌تواند گزينه‌اي جذاب براي جلب‌توجه بيشتر مشتري باشد. اين سبك با حذف جزئيات غيرضروري و تمركز بر اصلي‌ترين عناصر، فضايي ساده و شيك ايجاد مي‌كند. سبك مينيمال در طراحي داخلي صرافي از مبلمان ساده به تعداد محدود استفاده مي‌كند؛ مثلاً چند صندلي مشكي، يك ميز چوبي ساده و يك قفسه كوچك براي دكوراسيون فضاي داخلي صرافي كافي است. رنگ‌بندي بر پايه يك يا دورنگ خنثي مانند سفيد يا خاكستري تنظيم مي‌شود. در اين دكوراسيون، نور طبيعي نقش مهمي ايفا مي‌كند. از پنجره‌ها و نورگيرها براي روشنايي فضا بهره گرفته مي‌شود.


۷. طراحي دكوراسيون داخلي صرافي با سنگ
استفاده از انواع سنگ‌هاي طبيعي براي كف‌پوش و ميزهاي صرافي مي‌تواند حس لوكس بودن و استحكام را به مشتري‌ها القا كند. سنگ مرمر، تراورتن، گرانيت و حتي سنگ لاشه با بافت‌ها و رنگ‌هاي متنوعشان گزينه‌هاي جذابي براي طراحي دكوراسيون داخلي صرافي با سنگ هستند. نورپردازي طبيعي با پنجره‌هاي بزرگ و استفاده از چراغ‌هاي پايه‌دار و آويز فلزي، مي‌تواند زيبايي فضاي سنگي صرافي و درخشندگي آن را بهتر به نمايش بگذارد.


۸. طراحي فضاي داخلي صرافي چوبي
در طراحي فضاي داخلي صرافي چوبي، استفاده از انواع چوب‌هاي باكيفيت مانند راش، بلوط و صنوبر در كف‌پوش و ديوارها مي‌تواند حس طبيعي بودن و ارتباط مستقيم با طبيعت را بهتر منقل و برقرار كند. مبلمان چوبي راحت و كاربردي مثل ميز و صندلي‌هاي چوبي با طراحي ساده، انتخاب بسيار مناسبي براي تكميل طراحي دكوراسيون داخلي صرافي چوبي است. استفاده از جزئيات چوبي مانند پله‌ها، نرده‌ها و قاب درها و پنجره‌هاي چوبي نيز مي‌تواند به يكپارچگي فضا كمك كند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۱:۵۰ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)